onsdag 26. september 2012

ZG Raiffeisen


Etter tre uker med språkkurs har jeg endelig begynt i praksisjobben min. Første dagen var bra, selv om veien til jobben var lang og søvnkvaliteten ikke akkurat var helt på topp natta før.

I går fant jeg ut at det finnes en raskere rute til jobb enn den jeg ble vist da jeg var der på besøk. Hvis det viser seg at jeg kan bruke den både til og fra jobb kan jeg trolig spare nesten en time i reisevei hver dag.

Jeg var litt spent på om jeg kom til å klare å forstå og gjøre meg forstått på jobben, for jeg følte ikke at jeg hadde lært så mye relevant for verksted på språkkurset. Samtidig visste jeg at det ikke var så mange som pratet engelsk der. Det viser seg at dette går bedre enn forventet, jeg har pratet om både kaffe og togtider, og til og med fortalt om hjemstedet mitt i Norge.

Jeg klarer ikke helt å gjøre meg opp en mening om hvordan det kommer til å bli å jobbe her, for akkurat nå er det ganske rolig. Forhåpentligvis blir det mer varierte jobber etter hvert.


3 kommentarer:

  1. Hallo, müssen Sie einen Ausflug mit dem Zug nach Paris, wenn Sie in der Nähe (große Stadt) sind. Spaß, dass Sie :-) blog

    SvarSlett
  2. Språket kan være en utfordring, men virker som det går greit?

    Det at du klarer å finne fram i Freiburg selv med busser o.l. er kjempe bra! :-)


    Iselin, IS.

    SvarSlett